המרכז ההידרותרפי לייף
 מים כדרך חיים
  09-9570050
 

חוגי לימוד שחייה – לומדים להיות במים


    לתיאום שיעור או טיפול תוך שבוע לכל הפעילויות         סניף:

 

לימודי שחייה

  • לימוד שחייה איכותי כולל הקניית הרגלי מים נכונים ולימוד על ידי טובי המדריכים המתמחים בעבודה עם ילדים שחדשים למים ובלימוד סגנון שחיה נכון. 
  • במרכז ההידרותרפי לייף פול, הבריכה מחוממת ל34 מעלות, הקבוצות קטנות וניתנת תשומת לב לכל ילד, שמירה על בטיחות הילדים והצלחה מובטחת.  
  • לתיאום מבדק לחץ לחצו כאן.
  • לפירוט קורסי שחייה לשנת 2017 – לחצו כאן!

ילדי הגן

 

גילאי 3.5 עד 5 חוג שחייה לילדים המתפקדים עצמאית, מקנה את יסודות הציפה כמו גם את הבסיס לשחייה, מלמד לנשום נכון במים

ומאפשר להם גם ללמוד כיצד לצלול והכל בצורה חוויתית וכיפית.

בניגוד לעבר, ניתן להתחיל היום את לימוד השחייה בגיל צעיר מאוד ככלי חשוב להתפתחות ולחיזוק הגופני של הילד.

לכל ילד התפתחות מוטורית שונה לצד זיכרון מוטורי ייחודי משלו שהם האחראים באופן ישיר לקצב רכישת מיומנויות השחייה.

בחוגים השנתיים לצד לימוד עקרונות השחייה, הפעילות מותאמת לכל גיל, מלווה משחקים ופעילויות ומעלה אתגרים נוספים וחדשים.

מטרות ויעדים:

  • ציפה ונשימה ללא בעייה
  • שחיית רוחב ללא עזרה
  • צלילה לקרקעית הבריכה
  • הצלחה ואי הצלחה במשימות
  • שיתוף פעולה עם חברים ועוד

טרום חובה וכיתה א'

 

חוג שחייה לגילאי 5 עד 6

בחוג ילמדו הילדים את יסודות השחייה וישפרו במידה ניכרת את הביטחון העצמי (דבר שיסייע להם גם בהתמודדות עם המעבר מגן לכיתה א'). אלה המתקדמים יותר יתרגלו את השחייה וישפרו את סגנונם.

מטרות:

  • שחיית 2 רוחבים בסגנון חזה.
  • לימוד עקרונות 3 סגנונות שחייה.

שחייה לכל גיל

 

בניגוד לעבר, ניתן להתחיל היום את לימוד השחייה בגיל צעיר מאוד ככלי חשוב להתפתחות ולחיזוק הגופני של הילד. לכל ילד התפתחות מוטורית שנה לצד זיכרון מוטורי ייחודי משלו שהם האחראים באופן ישיר לקצב רכישת מיומנויות השחייה.

בחוגים השנתיים לצד לימוד עקרונות השחייה, הפעילות מותאמת לכל גיל מלווה משחקים ופעילויות ומעלה אתגרים נוספים וחדשים, לדוגמא:

  • הצלחה ואי הצלחה במשימות.
  • שיתוף פעולה עם חברים, ועוד..

הדגיגים

 

חוג שחייה לבני 7 עד 11

ילדים גדולים יותר מוזמנים לחוג שחייה לשפר את שחיית החזה וכן ילמד אותם סגנונות נוספים.

פעילות החוג משלבת משחקים שונים והגדלת נפח השחייה לשיפור הכושר הגופני וחיזוק כללי.

מטרות:

  • שחיית 3 סגנונות
  • שחייה "ללא הגבלה"
  • שיפור הכושר הגופני
אימוני שחייה בפתח תקווה, קריית אונו, הרצליה ורמת גן
חוג שחיה, לימוד שחיה לילדים הרצליה, סביון, רעננה, רמת גן וקריית אונו

יתרונות חוגי לימוד שחייה בבריכה הטיפולית – מים כדרך חיים

 

סיבולת לב ריאה

סיבולת לב ריאה, הנקראת בפי אנשי מקצוע גם סיבולת קרדיו-וסקולרית, היא היכולת של איברים חשובים אלה לאפשר לגוף לבצע פעילות לאורך זמן ממושך.

לשם ביצוע פעילות לאורך זמן, זקוקים השרירים לגלוקוז ולחמצן, וכן למנגנון סילוק פסולת יעיל. סיבולת לב ריאה גבוהה מבטיחה קליטת כמות רבה יותר של חמצן בפרק זמן נתון, ובנוסף העברתו באמצעות זרם הדם לכל מקום בגוף בו הוא חיוני. חוג שחייה, כאמור, הוא דרך מצוינת לאמן את שרירי הלב ומערכת הנשימה. סיבולת לב ריאה תקינה נחוצה לא רק לספורטאים אלא לכל מי שחפץ בבריאות ובאיכות חיים, ושהיא מפחיתה משמעותית את הסיכון ללקות במחלות לב ומחלות כלי דם.

 

חיזוק השרירים ללא פציעות

העובדה כי חוג שחייה, ושחייה בכלל, מתרחשים במים, תורמת רבות לחיזוק השרירים – שכן ההתנגדות של המים גבוהה במידה ניכרת מזו של האוויר (כלומר הכוח שיש להפעיל כדי לצלוח בריכה הוא רב הרבה יותר מאשר בהליכה או ריצה). במקביל, המנח בו נמצא הגוף במהלך שחייה מבטיח מינימום נזקים (שעלולים להתרחש במהלך הליכה או ריצה) – בתנאי, כמובן, שמבצעים את השחייה בטכניקה הנכונה.

 

גמישות

שחייה משפרת גם את הגמישות של הגוף, כלומר את טווח התנועה של השרירים השונים – גם לשם כך חשוב מאוד לבצע את התנועות בצורה נכונה בכל סגנונות השחייה. המים החמים בבריכה הטיפולית מורידים את הטונוס השרירי ומאפשרים הארחת טווחי תנועה במנחי קיצון.

 

קואורדינציה

הרכב התנועות אותן מבצעים במהלך שחייה (ושוב, חשוב עד מאוד ללמוד אותן היטב במסגרת חוג שחייה רציני המופעל ע"י מדריכים מוסמכים בלבד!) משפר מאוד את הקואורדינציה, ובפרט אצל ילדים.

לקואורדינציה טובה השפעה ניכרת כמעט בכל תחומי החיים, החל מתנועה ושיווי משקל, דרך ביצוע מטלות ודימוי עצמי וכלה ביכולות למידה. ישנם מחקרים שונים שבו נמצא מתאם בין קואורדינציה נמוכה לבין היפראקטיביות, אלימות, דימוי גוף לקוי וקשיי קשב וריכוז.

 

מערכת הנשימה

המים, והקושי לנשום בהם, מחזקים מאוד את שרירי הנשימה. גם החובה לתאם בין קצב הנשימה לתנועות השחייה (בין אם במסגרת חוג שחייה ובין אם כששוחים כתחביב) משפרת את ביצועיה של מערכת הנשימה. בפרט מומלצת השחייה לסובלים ממחלות שונות הקשורות לנשימה (כגון אסטמה וכו'). בנוסף, בחודשי החורף האדים הרבים הנוצרים בבריכה (שכן החימום מופעל וכל החלונות והדלתות סגורים) מקלים על הסובלים מקשיי נשימה ופותחים את דרכי הנשימה.

הודות ללחץ ההידרוסטטי , עצם ההימצאות במים לבדה, מאפשרת לסובלים מאסטמה ומחלות נשימה אחרות לאמן  את מערכת הנשימה בעומד מוגבר בכ-30% לעומת פעילות מחוץ למים.

 

הידרופוביה – לחצו למעבר למאמר